Utställning och lite annat :)






Ja i lördags var det utställning, Tile fick 1: pris sen placerade sig som 3:a i konkurrensen med återigen ett HP, hon är fortfarande 100%-ig på alla officiella och inofficiella utställningar med att få HP :P Inte inte dåligt, vilken annan hund har det :P?

Vi har varit i Jäckvik men det var så jäääkla mkt vatten att det gick inte att gå nånstans, samt att det typ regnade och var 8 grader varmt så vi åkte hem. Så när vi kommer hem möts vi av strålande sol och 20 grader varmt, känns som att vi gjorde rätt beslut :)

Idag åker jag och Lena ner till Sundsvall och sover på hundens hus för att i morgon starta riktigt jäkla tidigt så vi är i Järna (utanför sthml) kring 10:30 för då kommer Angelina och plockar upp mig, vi åker då mot Olsfors (göteborg) och tittar på valparna som nu är drygt 5 veckor :D! Därefter åker vi tillbaka till sthml och sover hos Angelina, sen ska jag på nått sätt ta mig ner till Järna och därifrån gå till ytterjärna och hitta igen vars Lena befinner sig :P När hon är klar med att hålla föredrag så åker vi till Gävle där en liten svart labbe-pojke läängtar efter att få följa med hem till skellefteå. Vi sover i Gävle och på lördagen så åker vi norrut igen!

Det kommer kännas som att jag bor i en bil, men vad gör man inte för hundar :P?

Har förresten färgat bort mitt fula gul/ljusa hår och är numera mörk igen, men inte i närheten av så mörk som jag var, utan en ljusare brun :)

Jag ska ta MASSOR med kort på flatte-bebisarna och lägga ut så hoppas jag även kunna bestämma tillsammans med Anneli vilken av dem 7 tikarna som ska få följa med mig hem den 8:e juni :)


Igår var vi på viltspårskurs och vi fick denna gång gå varandras spår, ca 300 meter långa med 3 vinklar och bara blodat på 3 ställen! Tile skötte sig KANON och gick typ mitt i spårkärna hela tiden, tog alla vinklar galant och behövde inte ens ringa förren sista vinkeln då hon var lite trött i knoppen. Men klöven den hittade hon som satt fastbunden i ett träd, men hon skulle ju självklart ha den men hade inte tålamod att vänta på att mamma skulle knyta upp snöret utan började ha dragkamp med trädet om vem som skulle ha den där jäkla klöven :P Tile vann med hjälp av mamma :) Så stolt man blir för sin lilla älskling som gör så bra ifrån sig :)!!!




Min finaste finaste Tile-tus :D!!








/Sanne Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0