Grattis min ÄLSKADE Libra :)





Idag fyller min stjärna, min läromästare, min trogna vän Libra 3 år :) Mammas lilla "tjoooooooompen" som blivit så stor, gud vad tiden går fort :)



Annars har jag varit i Gävle med Lena och Jack och gått handlingkurs för Gerard O´shea, gud vad man lär sig när man inte kan ;) Riktigt trevligt och speciellt tack till Lasse och Lillemor som öppnar sitt hem med öppna armar och låter oss bo där, otroligt trevligt med god mat och massa hundsnack som vanligt. Trevligast av allt var nog dem 6-veckors gamla små labbevalparna, så oehört gudomliga :)!!

På kursen fick vi lära oss många olika sätt att ställa upp hundarna, hur man skapar förväntning både när dem ska springa och stå, lite små trix och knep man bör tänka på inne i ringen så väldigt givande :)

Lena har nu även valt sin valp i valplådan av 7 valpar. Lilla "Pepper" flyttar in i slutet av Maj :)! Så otroligt härlig kille som bär fågel alldeles stolt och som gärna biter fast i tårna ;)

Sen ett STORT GRATTIS till Lena och Jack som klarade av intagninsprovet för vårdhundsutbildningen med råge ;) Jack skötte sig exemplariskt och var riktigt jäkla duktig och det är så man blir alldeles varm i hjärtat av att se lilla gubben som i början när vi träffades var så stressad utomhus att han gick knappt att få någon kontakt med.


Min valp blir idag 3 veckor gammal, så det är bara 5 veckor kvar tills lilla "Showtime" kommer :) Ska nog ner till gbg kring min födelsedag och då ska jag och Angelina åka över och träffa dem :)



Lasse och Lillemor med 3 hanvalpar, "Pepper" är längst till höger :)


"SnyggPepper" ;)


Pepper bär fågeln så bra :)


Jag och Jack-ers i täten ;)


Gerard förklarar något :P


Jack-ers Plack-ers och jag ;)


Gerard visar hur man "shejpar" fram så hunden är villig att röra sig


Pepper tycker om sin nya mamma :)





Återigen TACK Lena för en minnesvärd resa med dig och Jack-ers, det blev mycket "ers" i slutet av orden där haha :) Så otroligt roligt det var och ser fram emot när vi ska ner till sthml nästa gång :)





Ikväll blir det viltspårskurs med Tile :)




/Sanne Johansson

Kommentarer
Postat av: Lena

Men TACK själv för en trevlig helg men också all hjälp med Jack!!



Utan dig hade vi inte klarat det- det är ingen "floskel" utan rena rama sanningen!



Lena



2010-05-04 @ 16:59:33
Postat av: Angelina

Grattis Libra:D

2010-05-08 @ 19:53:10
URL: http://www.wonderboy.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0