Sjuk matte = uttråkade hundar :P








Ja jag har varit sjuk sen i söndags, ont i halsen, bihålorna, tät i näsan, hör nästan ingenting, hostat, ja och mått allmänt pyton. Har iaf orkat mig ut på längre prommisar med vovvarna varje dag, men det är den kraftansträning jag orkat med sen ligger jag däckad hela dagen. Men hundarna verkar lite deppade, eller så känner dem på sig att matte inte orkar, för dem ligger mest och ser uttråkade ut. 

Jag ska försöka jobba i morgon, får se hur det går. Isak ska vara borta hela helgen så jag vill som bli frisk så inte jag måste ligga själv och ha det förbannat tråkigt :P

Såg en dokumentär i går i "Uppdrag granskning" om en flicka på 14 år som blivit våldtagen av en kille på 16 år, han dömdes för detta, menhör och häpna när hela samhället vänder sig emot tjejen som redan blivit utsatt för ett av dem mest människokränkande handlingar man kan bli utsatt för. Hon blir smutskastad och pratad bakom ryggen på. Killens familj är tydligen stor del i detta. Inte nog om det, trots att samhället, skolan, prästen, kompisarna ja alla har vänt tjejen ryggen så tvingas flytta 50 mil ifrån sin hemstad för att kunna leva ettt normalt liv så hyllas killen. "Pengakåta" "borde bli våldtagen på riktigt" är kommentarer som skrivits på en sida på facebook.

Det är inte slutet, killen HAR erkänt i förhör att han våldtagit tjejen, trots detta så blundar samhället och dem vuxna, efter skolavslutningen händer det igen. Han våldtar ytterliggare en tjej som också HON blir utsatt för denna TERROR som vuxna skapar genom att vända ryggen åt och blunda. FY FAN, ibland skäms man rent för att vara människa när man ser vad den är kapabel till, vuxna människor, präster, rektorer som BLUNDAR, vad sänder der ut för signaler till dem andra ungdomarna?

Jaja nog om detta.... nu ska jag lägga mig i min invanda position i soffan och se TV!!








/Sanne Johansson

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja det är helt galet hur folk kan bete sig! Och ett helt samhälle, håller med dig. Det är så man skäms...



Kul att tiken var dräktig, ett steg närmare...:-)

2010-03-25 @ 19:59:46
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Maudis

Jaa det är så fruktansvärt att man inte kan hitta ord för det, men man SKÄMS över att bo i Ö-viks kommun iaf!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0