Röntgen inbokad!



Ja nu har Tile fått kritik 2 gånger av olika domare att hennes rygglinje är lite "mjuk", hon behöver alltså mer muskler. Muskler som fås av att galoppera eller simma. så för att kunna cykla med henne måste hon ha godkända höfter, eller måste och måste, enligt mig måste hon det :)

SÅ därför tog jag tag i saken, hade egentligen tänkt vänta tills slutet av maj, men varför då egentligen? Hon är ju 16 månader nu, så tid för HD och AD röntgen är inbokad, 31/3 klockan 13:00 i Piteå. Då hinner man få resultaten innan sommaren och då blir det cykling och simning :) Simma kan hon ju göra ändå :P

Jag saknar ALLT vad träningsmotivation heter just nu, kommer ingenvart alls!

Vittringen, ja hon fattar absolut inte vilken av pinnarna hon ska välja utan chansar och hoppas att det är den hon ska markera, klicka jag inte, "nähe - då tar jag väl den andra då". Det stod i boken att man skulle göra detta i gräs så hunden inte skulle se pinnarna direkt utan var tvungen att använda nosen, JA det är ju lätt när det är 43987239857283084093489284 meter snö!!!!!

Rutan, ja hon fattar att hon ska in i rutan när targeten ligger där, ibland utan och ibland fattar hon ingenting...... jag blir less :(

Fjärren, så fort jag står den där magiska gränsen för långt bort så tar hon ett steg fram i ställandet och kommer längre fram när hon sen ska lägga sig eller sätta sig, på nära avstånd går det riktigt bra men den där fina gränsen är ett helvete och det lossnar inte heller :(

Så att vi ska kunna tävla i 3:an i mitten av maj känns just nu jävligt långt borta! Dessutom så saknar jag ju motivation att alls träna, så jag lägger det på hyllan ett tag!

1 månad och 1 vecka kvar tills valparna planeras att födas, jag längtar och HOPPAS att en liten flatte-tik tittar ut och vill bli norrlänning :) Jag och Lena har stora planer för våra valpar, som blir 3 veckors skillnad i ålder :)

Jag längtar även tills snön är borta så man kan börja SPÅRA!!! Jag tror att Tile skulle vara riktigt duktig på det :)






Min finaste finaste Tile-tuuuuus :)





/Sanne Johansson

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad gäller vittringen så kan jag verkligen rekommendera metoden i svartbergsbibeln! Var själv lite tveksam till den först men den har verkligen hjälpt oss. Men alla hundar är ju olika.



Håller tummarna att det föds en liten till dig! Kul med valp samtidigt som någon annan så man kan peppa varandra :-)

2010-03-08 @ 20:22:57
URL: http://www.svartealgot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0