Märgben och massa mys i solen!!

....ja idag har det varit fantastiskt väder! Jag och Isak gick broarna med vovvarna, sen åkte jag på lantmännen och köpte JÄTTEMÄRGBEN! Skulle direkt till Lena efteråt och hjälpa henne med träningen av Jack, nu siktar vi på apporteringen, eller rättare sagt inlevereringarna :)

Så Jack blev otroligt glad för sitt STORA märgben :) Träningen gick jäkla bra alltså! Nu kan han sitta med apporten framför sig, jag backar ifrån honom, han plockar upp den på mitt kommando och kommer med den i handen :) Lite stolt man är när lilla bubben fixar det så fort :)

Efter det åkte jag hem, gav mina hundar varsitt märgben. Åt världens godaste spagge och lagge, snart är det Greys :) Wiiiie :)

Jobbar i helgen så är ledig på fredag, då blir det prommis med mamma och vovvarna sen till Lena och träna med Jack :)


Fick min Hurtta-jacka idag, MEN tyvärr var det fel strl :( Så måste skicka tillbaka den och invänta en jacka i 2 storlekar mindre!! Den satt som ett tält på mig!


Ja nu har det nästan gått halvtid i dräktigheten hos tiken som vi förhoppningsvis ska ha valp ifrån, vad tror ni om namnet "Artali", betyder "måne" på isländska :) Jag vill att dem ska vara födda och 2-3 veckor så jag kan förstå det på riktigt, nu känns det som på låtsas :P 




SNYGG :)




Libbe med sitt märgben :)


Tile med sitt ben :)





/Sanne Johansson

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Artali var fint! Hur uttalar man det? Arrtali eller Artaliii?

2010-03-18 @ 10:38:52
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Carina

Hej !! Tittar ofta på din fina, roliga blogg !!

JÄTTEFINT namn !!Artali. Men vilken kennel kommer hon ifrån ???? Lycka till med henne !!

2010-03-18 @ 22:25:23
Postat av: Lotta Troja Puma Zäta

hej och tack för ditt fina inlägg!



förstår att ni också har mkt snö och att träningsmotivationen tryter, men SNART är det sol och vår och sommar och härligt ;)



Lycka till i 3.an, när din motivation hittat hem sitter momenten som ett smäck ;)!



Kramar Lotta & vovvarna

2010-03-19 @ 23:05:44
URL: http://www.friden.de
Postat av: Gunilla Berglund

Tackar för dina gratulationer och tack för att du visade snygge Kålle på hans första officiella utställning.

Lycka till med nya familjemedlemen./ Gunilla

2010-03-24 @ 18:39:23
URL: http://www.flathams.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0