Valparna är här :D!!!!






Fick nyss ett mail av Anneli som har kennel Flatterhaft att valparna är födda, som jag har längtat! 1 brun + 4 svarta hanar och 7 tikar alla svarta blev det. Så en liten tik kommer alltså att få flytta hem till oss i Juni!

Mamman är "Ryding", Flatterhaft Miss Universe och pappan är "Wilson" Staight Flush Quintuple Star, riktiga arbetslinjer med mycket MYCKET intressant stamtavla. Jag hoppas detta ska bli en hund som har den där extra lilla motorn och med linjerna som finns och med dem resultat som mamma och pappa redan skrapat ihop så kan jag inte tänka mig annat!!

Morfar blir den berömde "Inkwells Let It Be" och farfar den också ökända "Xellent Star", så detta är en valp som jag hållt alla tummar som finns för att den ska födas och bli norrläning och nu har min önskan blivit sann:)


Pappa Wilson

Mamma Ryding

 

 

 

Ååååå vad jag längtar efter denna lilla valp! Tror hon kommer tillföra mycket fart och fläkt i våran lilla flock vilket i många tillfällen behövs.

Detta är en valp som jag även kommer satsa rätt hårt på jakten med, men även min favoritgren av alla, lydnaden :) Får hon den energi som jag hoppas på så kommer vi gå långt :)

Tro inte att jag glömmer bort mina älsklingar som finns här hemma :) Tile ska upp i Eliten i Lydnaden!!! Har även förhoppningar på att starta henne på ett jaktprov :) Libra är min trixhund och kurshund, samt förhoppningsvis kommer hon få utbilda sig till diplomathund :)







/En lycklig Sanne Johansson


Kommentarer
Postat av: Lina

"Den ökände Xellent star"..lät farligt du, vad har han gjort för att bli ökänd? ;-)



Grattis grattis grattis till nya valpen!! :-)

2010-04-13 @ 22:44:28
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Anonym

ÅÅhh Grattis !!! Hoppas tiden går fort !!

2010-04-13 @ 23:24:04
Postat av: Lina

Jäklar, inte illa! Ja då kan han kalla sig både ökänd och välkänd med gott samvete :-)

2010-04-14 @ 08:05:56
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Lena

Grattis!!

Oj så kul !! Nu börjar nedräkningen!!

2010-04-14 @ 09:39:51
Postat av: Angelina

Åhhh gud va roligt:D:D Grattis!!!!

2010-04-14 @ 13:27:28
URL: http://www.wonderboy.webb.se
Postat av: Matilda

Vad skoj :) Hoppas veckorna går snabbt nu, så Du får hem valpen snart ;)

2010-04-14 @ 17:04:26
URL: http://www.goldenliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0