Denna eländiga "Rutan"....





.... ja detta moment är för mig et riktigt "hatmoment", när jag inte ser framgång på några träningstillfällen så ger jag upp, nånting av det vi tränar BORDE väl fastna? Men det ÄR ett svårt moment, det hade varit lättare om man skulle skicka hunden TILL nånting, men nu ska den helt enkelt bara springa till en plats som är helt tom, endast 4 koner står utspridda!

Jag har en sista "metod" som jag tänkt prova innan jag ger upp!!

Jag shejpar fram att Tile ska gå in i rutan (som är pytteliten), hon ska in i mitten med framtassarna och stanna där tills jag klickar.

Men ser på henne att hon försöker "markera" dem bakre konerna, som vi tränat att hon ska göra med vittringspinnarna, även att hon sätter in ena tassen för att snabbt vända upp och titta på mig vilket resulterar i att hon kommer utanför rutan, och det går faktiskt riktigt bra.

Hon bryr sig inte om ifall jag flyttar rutan nu, så hon blir inte platsbunden längre vilket har varit ett JÄTTEproblem för min lilla dam. Nu är det bara att nöta att hon förstår vars hon ska in i förhållande till konerna, sen ska jag sakta men succesivt öka rutans storlek. Har hört mkt dåligt om denna metod men det är min sista chans och ÄN så länge så går det bra, håll tummarna för det!!

Slänger upp en film också på hur det ser ut just nu, får vara noga med min klickertumme och inte klicka fel när hon markerar koner eller står fel :)

 

 

 

 

/Sanne Johansson


Kommentarer
Postat av: Lina

Nejdu..lätt är det inte. Fy tusan, men skam den som ger sig. Hoppas denna metod fungerar bra för er!

Vi jobbar på med fjärrdirigeringen..mitt nya "hatmoment". En hel vinters träning och ändå är det långt ifrån bra

2010-04-21 @ 22:05:12
URL: http://www.svartealgot.com
Postat av: Helena Puma o Puzzel

Inte kul när det låser sig i vissa moment! Lycka til i alla fall, spännande med valpen förresten! Pengarna har åxå kommit fram ;)!

2010-04-21 @ 22:07:54
URL: http://hem.passagen.se/pumasvanner
Postat av: Monika

bra att du prövat nåt nytt! jag skulle nog dock göra rutan åtminstone så stor att hela hon får plats i den, annars tror jag det kan bli krångel sen med att hon bara sätter framtassarna bakom linjen från de första så att säga.

2010-04-21 @ 23:40:00
URL: http://www.freewebs.com/monikaochelaisa
Postat av: liindblaads

jag ville bara säga "hoppas du haft en bra dag "

kram och god natt :)

2010-04-21 @ 23:48:53
URL: http://liindblaads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0